piątek, 4 marca 2016

Kokosowy zawrót głowy


Pamiętacie mój przepis na niebiańskie mleko kokosowe?? Dziś mam dla Was coś extra, na wykorzystanie wiórków, które pozostały po przyrządzaniu mleka. Super szybkie i pyszne muffinki, pachnące kokosem z polewą czekoladową... mniam!
W sam raz na weekend, niezapowiedzianych gości, chandrę, popołudniową kawę i co tam jeszcze chcecie! Wiórki kokosowe z mleka możecie przechowywać do 2 dni w lodówce, także nie ma potrzeby robienia muffinek w ten sam dzień. I co? Namówiłam??

Super szybkie muffinki kokosowe

Składniki:
2 szkl. mąki
1 szkl. cukru (ja daję 3/4 szklanki)
1 łyżeczka cukru waniliowego (ja używam domowego)/ekstraktu waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka
1/3 szkl. oleju lub roztopionego masła
1 i 1/3 szkl. mleka
3/4 szkl. wiórków kokosowych (tych, które zostały po odciśnięciu podczas robienia mleka)

Polewa:
1/3 tabliczki gorzkiej czekolady
2 łyżki śmietany 18%
wiórki do posypania (zwykłe z paczki)


Mąkę, proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy wsypujemy do miski (jak ktoś chętny, może przesiać mąkę;)), dodać pozostałe składniki i wymieszać trzepaczką. Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Ciasto włożyć do papilotek (u mnie z IKEA) i formy do muffinek, piec 20 min lub dłużej,  do suchego patyczka. Po upieczeniu piec jeszcze ok. 2 min na termoobiegu. 

POLEWA: W rądelku zagotować trochę wody, położyć miseczkę i w kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę. Dodać śmietanę i wymieszać do jednolitej konsystencji. Nakładać na wystudzone babeczki, posypać wiórkami. 


Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze 😀