wtorek, 6 lutego 2018

Karnawałowe róże w wersji light


Uzależniłam się od cukru. Przyznaję się bez bicia. Ciągle czegoś próbuję, piekę i potajemnie wyżeram wieczorem z lodówki. Baterie w wadze mi wysiadły i nie mam kontroli, a moje eleganckie, bo czarne, dresy domowe na razie nie krzyczą, że im ciasno. Postanawiam poprawę i zrywam z cukrem. No ale nie teraz, heloł... przecież zbliża się Tłusty Czwartek, a ja pączki w ten dzień zwyczajnie wielbię! I nie ograniczam się do dwóch czy tam trzech. Ale pączki pączkami... kalorie kaloriami, w ten dzień nieliczone, to jednak zdrowie zdrowiem i nadmiar tłuszczu niewskazany, więc postanowiłam, że chociaż róże karnawałowe będą pieczone, i takie mi pyszne wyszły, że dzielę się z Wami tym przepisem, bo i sobie i dzieciakom nawet możecie zafundować, w ten jedyny dzień w roku oczywiście. Tak bez wyrzutów sumienia, na śniadanie do kawy nawet zamiast kanapki z awokado czy innej zdrowej owsianki. W ten czwartek Ciocia Aga Was rozgrzesza i oczywiście namawia do domowych wypieków, jak nie jutro bo czasu w tygodniu jak na lekarstwo, to w weekend ;) przedłużycie sobie co najwyżej ten czwartek tłusty, a niech tam! :)
Jedzcie i czerpcie przyjemność bo to comfort food jak nic! 


Pieczone, kruche róże karnawałowe









Składniki:

200 g mąki pszennej
200 g mąki krupczatki
200 g masła
3 łyżki śmietany 18%
3 żółtka
1 łyżka ekstraktu waniliowego (u mnie domowy z tego przepisu) ewentualnie można dać 1 cukier waniliowy lub ziarenka wyjęte z laski wanilii
szczypta cynamonu
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

słoiczek wybranej konfitury (u mnie malinowa)


Wszystkie składniki ciasta zagnieść w kulę i zawinięte w folię aluminiową schłodzić przez 2 godziny w lodówce. Następnie rozwałkować ciasto na ok 0,5 cm grubości i wykrawać kółka - 3 średnice (u mnie szeroka szklanka, literatka i kieliszek). Każde z kółeczek naciąć w równych odstępach 5 razy.

Kółeczka układać jedno na drugim i przycisnąć na środku palcem tak aby zlepić wszystkie warstwy oraz by zrobiła się dziurka na konfiturę.

Do środka włożyć po łyżeczce konfitury.

Róże piec w piekarniku rozgrzanym do 175 stopni przez ok. 25 min.

Można posypać cukrem pudrem.

Przepis pochodzi ze strony Ani Starmach.


Zapraszam również do zrobienia ekspresowych pączków z serka homogenizowanego z tego 
przepisu! (link)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze 😀